Kulturskolan Föreställning VT 2021

Även detta år, präglat av många teaterlektioner på distans, satte jag och min teatergrupp på kulturskolan upp en pjäs som vi framförde i våras. Denna gång blev det ”Den fina middagen” av osäker författare som vi valde att bygga ut lite och hitta på en egen bakgrundshistoria till eftersom det är ett väldigt kort manus. Vi var tvungna att framföra den över länk, därför är bilderna lite mörka och grumliga. Det var hursomhelst en lärorik och rolig upplevelse!

Här på sista bilden ser vi min teaterlärare Parviz Gazi Azad

Kulturskolan Föreställning

Jag har sedan jag var 7 år gått på kulturskolans teaterkurs och det var den som först fick mig inriktad på teater. Här har jag upptäckt både mig själv och min omvärld genom teater och skaffat mängder av minnen som format mig genom åren, förmodligen mer än jag tror. För att ge lite inblick kommer här några bilder från en föreställning jag deltog i för ett antal år sedan. Minns inte helt men jag tror att pjäsen handlade om en grupp människor som blev strandade på en öde ö, jag är hur som helst coolingen med solglasögon som blir buren.